Firma

  Terminarz

  Kontakt

  Oferta

  Info ogólne

  Info poufne

  Brama SMS

  Przydatne linki

  Przyjazne linki

  Praktyczne rady

  Komentarze



Praktyczne rady - Zakładka V


Instrukcja w sprawie przejścia jednostki prowadzącej uproszczone urządzenia księgowe w księgi rachunkowe.

W związku z przejściem na księgi handlowe należy wykonać następujące czynności:
Jednostka:
1. powiina przeprowadzić inwentaryzację aktywów i pasywów, co oznacza wskazanie składników mienia przeznaczonego przez jednostkę do wykonywania działalności gospodarczej:

1.1. sporządzenie spisu z natury towarów handlowych na dzień 31 grudnia 2007 wraz z inwentaryzacją opakowań nie ujmowanych na fakturach vat, a także towarów obcych w magazynie jednostki inwentaryzacji kasy (gotówki) i dostarczenie wyciągu bankowego na ten dzień, z uwzględnieniem środków pieniężnych w drodze,

1.2. sporządzenie (może być wydruk komputerowy) zestawienia należności od odbiorców, w tym przedpłaty od odbiorców, jeśli są takie,

1.3. sporz. inwent. środków trwałych i wyposażenia (inwentaryzacja powinna obejmować naniesienie w sposób trwały oznaczeń na wszystkie przedmioty majątkowe należące do jednostki (np. regały, biurka, komputery), w tym w szczególności inwestycji w obce środki trwałe (nakłady zlokalizowane w ścianach, oknach i innych częśćiach wynajmowanych obiektów),

1.4. celem ustalenia prawidłowych wartości należności, należy wezwać wiodących odbiorców do uzgodnienia salda na dowolny dzień roku 2007, może to być wezwanie do uzgodnienia salda na dzień 30 listopada 2007 r. Wezwanie może być na początku stycznia 2008 r.

1.5. przeprowadzenie inwentarzyacji zobowiązań wobec dostawców, w tym wypłaconych zaliczek na poczet przyszłych dostaw,

1.6. dostarczenie informacji o stanie zobowiązań kredytowych, leasingowych wg pewnego salda na dzień 30 listopada 2007 r.,

2. Udzielenie inforamcji o toczących się procesach sądowych.

3. Udz. inform. o ilości wszystkich zatrudnionych, z uwzględnienim zajęć komorniczych i innych przymusowych potrąceń,

4. Dostarczenie do dnia 30 grudnia przygotowanej do wypłaty listy płac a także informacji o innych świadczeniach na rzecz pracowników (w tym w szczególności o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych),

5. Przygotować zestawienie wydatków zaliczonych częściowo do kosztów uzyskania danego roku rozrachunkowego (ubezpieczenia mienia, osobowe, prenumeraty, nie wypłacone odszkodowania).

6. Podać informację o wysokości uzyskanej straty z tytułu działalności w latach poprzedzających oraz informację o wysokości zaangażowania kapitału własnego właściciela w jednostkę.

Biuro:
5.1. dokonanie wstępnego wyliczenia dochodu brutto za rok 2007, celem stworzenia kapitału zakładowego jednostki

5.2. ustalenie sdalda zaliczek na podatki dochodowe od pracowników i osobisty właściciela, vat i podatku od nieruchomości, a także innych zobowiązań podatkowych jednostkioraz zobowiązań względem zus,

5.3. rozważenie stworzenia kapitału rezerwowego dla nieprzewidzianych zdarzeń,

5.4. przygotowanie ewidencji środków trwałych i wyposażenia na dzień 30 listopada 2007,

5.5. Przygotowanie wytycznych w sprawie prowadzenia polityki rachunkowości, instrukcji obiegu dokumentów i zatwierdzenia planu kont.